مهدی ربوشه: استقلال تهران عصر پنجشنبه همین هفته در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام حذفی میهمان فولاد خوزستان خواهد بود، دیداری که حکم اولین آزمون امیر قلعه‌نویی را دارد.

مردی که حالا مسئولان باشگاه استقلال برای کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی به او دل بسته‌اند تا شاید از شرایط بحرانی خارج شوند. گویا آینده خیلی‌ها به نتایج امیر مربوط می‌شود.

آرامش در استقلال

امیر قلعه‌نویی تا حدود زیادی موفق شده است آرامش را به استقلال برگرداند. حالا یکی، دو هفته‌ای است که در اردوی آبی‌ها خبرهای حاشیه‌ای به کمترین حد ممکن رسیده است.

البته منابع نزدیک به قلعه‌نویی می‌گویند وی تمام تمرکز خود را متوجه بازی تیمش برابر فولاد کرده است. قلعه‌نویی که حضورش در استقلال همیشه خبرساز بوده حالا کمتر در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت می‌کند.

البته استقلال پس از کریمی را هنوز هیچکس ندیده است اما نمایش متفاوت آبی‌ها در بازی با فولاد مسئله دور‌ از ذهنی به نظر نمی‌رسد.

هواداران این تیم پس از ناکامی استقلال در رقابت‌های لیگ‌برتر هنوز موفق به دیدن چهره جدید تیم‌شان نشده‌اند. با این حال بازی روز پنجشنبه به دو دلیل برای آبی‌پوشان پایتخت دشوار خواهد بود؛ «وضعیت خوب فولاد و گرمای وحشتناک اهواز.»

آخرین اخبار استقلال

آخرین اتفاقات استقلال طی چند روز اخیر گویا به رضایت امیر قلعه‌نویی منجر شده است. بازگشت محسن یوسفی که حالا پس از دوره‌ای نسبتاً طولانی شرایط بازی کردن را به دست آورده است برای سرمربی استقلال خبر خوشحال‌کننده‌ای محسوب می‌شود.

هرچند که مهره‌هایی چون سعید بیات و اصغر نادعلی همچنان در بند مصدومیت به سر می‌برند. یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی کادرفنی استقلال، استفاده از مجتبی جباری در بازی مقابل فولاد است.

هافبک طراح استقلال در اردوی تیم‌ملی به سر می‌برد. طبق گفته‌های علی دایی هیچکس حق خارج شدن از اردوی تیم‌ملی را ندارد اما هیچ بعید نیست مثل دفعه‌های قبل استقلال درخصوص استفاده از مجتبی جباری،  او را برابر فولاد در اختیار داشته باشد.

سرپرست استقلال تهران در خصوص گرفتن اجازه مجتبی جباری از مسئولان تیم‌ملی گفته است: «به طور حتم مشکلی در این باره وجود نخواهد داشت چون ما درصدد هستیم علی دایی را در این باره متقاعد کنیم.»

نظری جویباری تأکید کرده‌است: «جباری یکی از مهره‌های اصلی استقلال است و ما در این بازی حساس به او نیاز داریم.»

تمرینات جدید قلعه‌نویی

بازیکنان استقلال که در طول رقابت‌های لیگ هفتم به دلیل کسب نتایج ضعیف روحیه خود را تا حدود زیادی از دست داده بودند با اشاره به نقش امیر قلعه‌نویی، معتقدند از لحاظ روحی رفته‌رفته شرایط بهتری پیدا خواهند‌ کرد.

آنها از نحوه تمرینات رضایت دارند. گویا قلعه‌نویی تمرینات متفاوتی را برای استقلال ساخته و پرداخته کرده است به طوری که خود او می‌گوید: «بازیکنان از لحاظ روحی باید آماده شوند. فعلاً به حد ایده‌آل نرسیده‌ایم.»

سرمربی استقلال برای قرار دادن تیمش در یک شرایط آب و هوایی تازه و همچنین دور کردن بازیکنان از هرگونه حاشیه‌ای، اردوی تیمش را به کردان کرج برد. تصمیمی که برای قلعه‌نویی همیشه نتایج قابل قبولی به همراه داشته است.

آنها پس از اردویی چندروزه در کردان روز گذشته به تهران برگشتند تا مهیای سفر به اهواز شوند. آبی‌پوشان صبح چهارشنبه عازم اهواز خواهند شد.

قلعه‌نویی: مقابل فولاد  اضطراب نداریم

امیر قلعه‌نویی در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به شرایط فعلی استقلال تأکید کرده که تیمش به آرامش رسیده است. در واقع این یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های تیم‌های امیر قلعه‌نویی است.

تیم او در فصلی که به قهرمانی رسید در اکثر بازی‌ها در دقایق پایانی باخت را به برد تبدیل می‌کرد. وی در خصوص مسئولیت خود برای کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی گفت:

«روز اول هم که به استقلال برگشتم تأکید کردم که استقلال باید قهرمان جام حذفی شود. من به موضوع دیگری فکر نمی‌کنم، چون می‌خواهم هواداران استقلال خیلی زود خوشحال شوند.»

امیر قلعه‌نویی همچنین درباره دشواری‌های مسابقه تیمش برابر فولاد تصریح کرد: «قبول دارم که این بازی، سختی‌های خاص خودش را دارد. آنها از امتیاز میزبانی بهره می‌برند و ما هم در گرمای وحشتناک اهواز کار سختی پیش‌رو داریم.»

وی ادامه داد: «ما تمرینات خیلی خوبی را پشت‌ سر گذاشته‌ایم و نقاط ضعف و قوت خودمان را شناخته‌ایم. البته من از بازیکنان انتظار دارم که دستورات تاکتیکی را به خوبی در زمین پیاده کنند. با این همه مطمئنم استقلال اینقدر بزرگ است که برابر فولاد بدون استرس کار را دنبال کند.»

قلعه‌نویی اطمینان داد که تیمش در بازی حساس روز پنجشنبه به هیچ‌وجه چهره‌ای دفاعی به خود نمی‌گیرد. وی گفت: «حداقل طی این سال‌ها ثابت کرده‌ام که تیمم هجومی بازی می‌کند.»

گفته می‌شود سرمربی استقلال در بازی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی از سیستم 1-6-3 که در هنگام حمله به سیستم 3-4-3 تبدیل می‌شود، استفاده خواهد کرد.

بازیکنان دلخواه قلعه‌نویی

ابراهیم توره، صابر میرقربانی، جلال حسینی، حسین کاظمی، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور و مهدی رجب‌زاده؛ اینها بازیکنانی هستند که امیر قلعه‌نویی قصد دارد برای تقویت تیمش در فصل آینده مقدمات حضورشان در استقلال را فراهم کند.

این در حالی است که طبق شواهد او برای به خدمت گرفتن این مهره‌ها مشکل چندانی ندارد. مهدی رجب‌زاده از حضور در لیگ امارات خسته شده و قصد دارد به فوتبال ایران برگردد.

سیاوش اکبرپور نیز اگرچه می‌گوید: «اولویت اول من عقد قرارداد با پیروزی است» اما اصلاً بعید نیست با توجه به رابطه دوستانه‌اش با امیر قلعه‌نویی در چرخشی 180 درجه‌ای تیم سابقش یعنی استقلال را انتخاب کند.

 گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی در تماس‌هایی با علی فتح‌الله‌زاده بیش از هرکس دیگری روی جذب مهاجم تمام عیار پیکان تأکید داشته‌است. ابراهیم توره بازیکنی است که شدیداً مورد توجه سرمربی استقلال قرار گرفته است.

در این بین برخی منابع بازیکنانی چون‌  خسرو حیدری از پاس همدان، جلال حسینی از سایپا، حسین کاظمی از سپاهان و ابراهیم توره از پیکان را 4 سهمیه لیگ برتری استقلال برای لیگ هشتم می‌دانند.

طبق آخرین اخبار امیر قلعه‌نویی قصد دارد باشگاه را به تمدید قرارداد با آرش برهانی مجاب کند. او تأکید کرده است: «برهانی می‌تواند خیلی زود به شرایط آرمانی‌اش برگردد.»

تغییر و تحولات در استقلال

با وجود اینکه این روزها شایعه تغییر و تحولات مدیریتی استقلال نقل محافل خبری است، روز گذشته این هاشم ساعدی بود که در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کرد: «مسئولان باشگاه و اعضای تیم با قدرت به کارشان ادامه خواهند داد و شاهد هیچ تغییری در مدیریت، کادرفنی و بازیکنان تیم تا پایان حضور استقلال در جام حذفی نخواهیم بود. بنابراین هرگونه حرف و حدیثی در این خصوص را رد می‌کنیم.»

سخنگوی باشگاه استقلال ضمن اشاره به رضایت مسئولان از شرایط تازه تیم گفت: «هدف استقلال قهرمانی در جام حذفی است.»

کد خبر 53047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز